Dimarts que ve 18 de maig, coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, tindrà lloc a les 12h en el Auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València (UPV) la CONVERSA ENTRE MIROSLAW BALKA I JUAN VICENTE ALIAGA.
Miroslaw Balka (Varsòvia, 1958) és un artista polonés contemporani de gran rellevància en l’àmbit internacional, l’obra del qual explora la naturalesa humana, així com la memòria individual i col·lectiva. En reflexionar sobre la història d’Europa i especialment de Polònia, Balka es basa en elements autobiogràfics i episodis per a crear obres que aborden temes universals d’una manera molt evocadora. Ha acudit amb la seua obra a algunes de les més destacades cites de l’art mundial, com la Documenta de Kassel o les biennals de Venècia. Ha participat en la sèrie Unliever de la Tate Modern de Londres i té obra en museus i galeries de tot el món. https://miroslaw-balka.com/en/
Juan Vicente Aliaga (València, 1959) és professor titular la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València i comissari independent d’exposicions. És autor de Bajo vientre. Representaciones de la sexualidad en la cultura y el arte contemporáneos (1997), Arte y cuestiones de género. Una travesía del siglo XX (2004) y Orden fálico. Androcentrismo y violencia de género en las prácticas artísticas del siglo XX (2007). És, així mateix, corresponsal de Artforum.
PAM!21 IX Mostra de Produccions Artístiques i Multimèdia és una iniciativa organitzada des del Vicedeganat de Cultura de la Facultat de Belles Arts de la UPV, en col·laboració amb els quatre màsters oficials que s’imparteixen en aquest centre. La Vicedegana de Cultura i directora de PAM!21, Laura Silvestre García, ha explicat que des de la primera edició de PAM! l’any 2013, s’ha consolidat com una aposta per mostrar a la societat valenciana la producció artística més jove desenvolupada des de la universitat pública. D’aquesta manera, s’ha presentat la institució acadèmica no sols com a espai d’aprenentatge, sinó també com a lloc d’investigació i producció cultural que s’exposa a la mirada de l’interessat, oferint un lloc per a la comunicació de l’art.
Després de l’última edició de PAM!20 que va haver de desenvolupar-se en línia, Laura Silvestre ha assenyalat que estan molt il·lusionats de tornar a celebrar aquesta edició en la Facultat, comptant amb la presència de Miroslaw Balka com a artista convidat, que conversarà amb Juan Vicente Aliaga sobre la seua obra i sobre el panorama actual de l’art contemporani.