Pascual Pérez arriba a la Facultat de Belles Arts amb l’exposició “El hombre sensato“

La seua obra es pot visitar a la Sala Josep Renau fins al 3 de desembre

26 d'octubre del 2018

El 25 d’octubre, Pascual Pérez, a recer del festival Prime the Animation, ha arribat amb “L’home assenyat” a la sala Josep Renau, una exposició on es poden veure de primera mà els materials i les obres d’aquest artista de l’animació. En la visita a la sala, l’espectador hi troba cartells, vídeos sobre l’animador i maquetes recreades on podem observar en directe com va ser la gestació del curt Història d’Este, produït per ell mateix i guanyador del Cristall d’Annecy. Aquest curtmetratge es podrà veure íntegre en l’espai de projecció de la sala! L’exposició es pot visitar fins al 3 de desembre a la Facultat de Belles de Arts Sant Carles, dins de la Universitat Politècnica de València, d’11.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores, de dilluns a divendres. No te la pots perdre!

Pascual Pérez Porcar (1967-2015) es va llicenciar en Belles Arts, en l’especialitat d’Escultura, a la Facultat de Belles Arts de Sant Carles de València, on també va cursar estudis de postgrau. Va fer un màster d’especialització en stop motion animation (animació imatge per imatge) a la University of West of England (Regne Unit).
Va començar com a animador 2D en els desapareguts estudis Camelot de Castelló de la Plana; d’allà va passar a treballar en Cartoon Produccions per a la sèrie Cuttlas Microfilms. En 1999, després de cursar el Màster en Animació, va passar a treballar com a animador imatge per imatge per als estudis Aardman a Bristol (Regne Unit), on va desenvolupar la major part de la seua carrera i intervingué en llargmetratges com ara Wallace and Gromit: the curse of the were-rabbit (guanyador d’un premi Oscar i un premi Annie a la millor pel·lícula animada i un premi Bafta a la millor pel·lícula britànica, entre altres premis), en especials, en sèries de televisió, com ara Robbie the Reindeer, Rex the Runt, Creatures Comforts, Morph, Angry Kid i en alguns anuncis de televisió.
A Espanya, va dirigir dos curtmetratges d’animació: La tortuga que volia dormir, per a OQO films; i Història d’Este, de producció pròpia, guanyador del Cristall d’Annecy.

Comissariat: Pilar Beltrán, Chema López i M. Ángeles López Izquierdo

El cartell de l’exposició es pot consultar açí.