Exposició Gràfica Contemporània Edicions Maior 25 anys

Del 18 d’abril al 18 de juny de 2024. Sala Josep Renau. Facultat de Belles arts

Dijous que ve 18 a les 18:00h s’inaugurarà l’exposició «Gràfica Contemporània. Edicions Maior: 25 anys» a la Sala Josep Renau de la Facultat de Belles Arts (Edifici 3N) de la Universitat Politècnica de València.

La Galeria Maior de Pollença (Mallorca) dirigida per Jero Martínez i, juntament amb l’artista Amador Magraner, van crear EDICIONS MAIOR: un taller de gravat per a produir obra amb artistes convidats a manera de residències. Aquest projecte es va mantenir des de l’any 1991 fins al 2016, editant nombrosa obra gràfica d’artistes de talla internacional: Amador, A.R. Penck, Charo Pradas, Darío Urzay, Eva Lootz, Helge Leiberg, Joan Bennàssar, Joan March, Joël Leick, José Manuel Broto, José Morea, José Pedro Croft, Jürgen Partenheimer, Miguel Ángel Campano, Mónica Fuster / Nicholas Woods, Patxi Echeverría, Pep Llambías, Susana Solano, Susy Gómez, Xavier Grau i Xisco Mensua.

Les obres, algunes de gran format, són una mostra excepcional de la gran varietat de tècniques diferents dins del concepte general del gravat. A la Sala Josep Renau, s’exhibeix una selecció de les diferents sèries creades per aquests 21 artistes, de les aproximadament 330 obres que es van estampar en el taller durant els 25 anys d’activitat. L’activitat del taller no es va limitar solament a la creació d’obra gràfica, sinó que també va operar com a espai de producció de projectes escultòrics. Destacats escriptors, com Biel Mesquida, Xesca Enseñat i Clara Janés, van aportar també els seus escrits i van treballar en col·laboració amb artistes plàstics. En aquest ambient d’efervescència experimental, el taller Maior es va convertir en una forma de residència d’artistes contemporanis les pràctiques dels quals precisaven no sols d’una infraestructura sinó també d’un context artístic estimulant i de rigor conceptual que els permetera dur a terme projectes d’envergadura.

Comissaris: Antonio Alcaraz. Universitat Politècnica de València. / Perico Simón. Gravador i impressor, responsable del taller Edicions Maior