Gener del 2015

Amb motiu de la celebració de la festivitat del nostre patró, la Facultat de Belles Arts de Sant Carles de la Universitat Politècnica de València concedeix anualment la Medalla de Sant Carles a institucions i personalitats que afavoreixen la promoció i la difusió cultural i artística de la societat valenciana. Al llarg de les diverses edicions (aquesta és la XX), les medalles han volgut destacar i valorar persones i entitats que han fet aportacions rellevants en l’àmbit de l’art i la cultura per a la nostra comunitat.

Enguany, la Facultat ha decidit concedir la Medalla de Sant Carles 2015, per acord de la Junta de Centre celebrada el dijous 3 de desembre, a les persones i entitats següents:

Llibreria Futurama, per la tasca contínua de difusió i dedicació especialitzada al món del còmic, el tebeo i la historieta des de principi dels anys vuitanta. A hores d’ara s’ha convertit en un referent cultural de la ciutat de València per la seua filantropia i fetitxisme per a col·leccionistes.

Projecte Arduino (maquinari obert), per l’estreta relació amb la nostra Facultat, l’alumnat i el professorat, per les aportacions fetes a la comunitat artística internacional i, especialment, en els desenvolupaments emmarcats dins de l’àrea art/tecnologia/societat, pilars fonamentals en els estudis artístics contemporanis i distintius de la nostra Universitat.

Associació de Galeries d’Art Contemporani de la Comunitat Valenciana (LaVAC), en reconeixement de l’important quefer desplegat per les galeries d’art contemporani en el nostre context valencià, fins i tot en temps difícils, i també per la capacitat de renovació i impuls constant, sempre pròxim a aquesta Facultat.

Doro Balaguer, artista, per la seua trajectòria personal i artística, de primer com a estudiant de l’Escola Superior de Belles Arts de Sant Carles de 1946 a 1952, després com a membre significatiu del renovador Grup Parpalló i, també, pel seu personal compromís i lluita en defensa de la democràcia, la llibertat i els drets des de la seua activitat política.

El XX acte de lliurament de la Medalla de Sant Carles es va fer el dijous 17 de desembre, a les 19.00 hores, a l’auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts de Sant Carles de la Universitat Politècnica de València.