Invisible Designs

La comunicació gràfica com a eina de denúncia i transformació davant un buit historiogràfic

EXPOSICIÓ EN ESPAI [VITRINA]. Des del 4 fins al 22 de març. Hall de BBAA.

Julia Meer en el seu llibre Women in Graphic Design, va escriure: La consciència històrica ajuda a comprendre les coses. Saber que alguna cosa no és “així per naturalesa i sempre ha estat així” obri un camp per al pensament i l'acció.

Després de reflexionar sobre les paraules de Meer i revisar algunes de les exposicions dutes a terme en els últims mesos de 2023, com: Som aquí. Les dones en el disseny .1900-avui (Barcelona), Maestras (Madrid) o Made in Green. Dissenyadores per un planeta més saludable (València). Comprovem que la consciència que comenta Meer aquesta cada vegada més present. Aquest fenomen afecta a tot l'estudiantat, ja que evidencia que una part de la història encara estar per contar.

És per això que sent conscients del potencial del disseny com a eina de comunicació i transformació, l'alumnat de l'assignatura de Comunicació Gràfica (Grau de Disseny i Tecnologies Creatives) ha realitzat un projecte de cartelleria. Prèviament, s'ha realitzat una reflexió i recerca sobre l'absència de referents femenins en la història del disseny. Posteriorment s'ha emprat la fotografia i el disseny gràfic com a potenciadors de la comunicació. Donant com a resultat els cartells presentats en l'exposició Invisible Designs, un enfocament personal d'aquest tema d'ineludible rellevància.

Paraules clau: gènere, disseny, educació, Fotografia