El 25 d’abril del 2018 va tenir lloc a l’aula B-0-2 de la nostra Facultat la conferència “El espectáculo de las nubes, 1439-1650″. Escenografia teatral i pintura en la tradició italiana del Renaixement al Barroc”. Aquesta conferència, impartida per Alessandra Buccheri, doctora per la Universitat d’Oxford i professora d’història de l’art a l’Acadèmia de Belles Arts de Palerm, va tractar sobre l’estudi dels núvols en l’escenografia teatral i en la tradició del fresc italià de 1400 a 1650. La tesi principal defensa l’existència d’una important influència de l’escenografia en la pintura i els frescos en l’àmbit compositiu dels núvols.

El cartell d’aquesta activitat, patrocinada pel Vicedeganat de Cultura de la Facultat de Belles Arts de Sant Carles, es pot consultar en aquest. enllaç.