Ana Teresa Ortega Premi Nacional de Fotografía 2020

Des del Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art i el Deganat de la Facultat de Belles arts de la Universitat Politècnica de València, volem compartir la nostra enorme alegria per la recent concessió del Premi Nacional de Fotografia 2020 a la nostra companya Ana Teresa Ortega Aznar, professora vinculada al *DCADHA i directora del Màster en Fotografia Art i Tècnica.
L'obra d'Ana Teresa ve marcada per una reflexió crítica des de la fotografia, explorant els seus límits i possibilitats com a llenguatge artístic, dialogant amb la *tridimensionalidad, la memòria i l'espai. Compta amb una àmplia trajectòria, des dels projectes dels anys noranta de les foto-escultures, fins als projectes actuals en els quals utilitza la fotografia com a eina de construcció de la memòria. Un exemple d'això són les sèries desenvolupades a partir en ‘Figures de l'exili’, ‘Jardins de la memòria’, ‘Pensadors’, ‘De treballs forçats’, o ‘Cartografies silenciades’.
La seua obra forma part d'importants col·leccions de museus i centres d'art com el Reina Sofia, Centre Gallec d'Art Contemporani, el Museu de Belles arts de Bilbao, l'IVAM o els Fons d'Art Contemporani de la Fundació La Caixa, entre altres.
Per tot això, volem fer públic el nostre reconeixement i afectuosa felicitació a la nostra companya, sent un orgull per a la nostra facultat i departament el reconeixement que tan notable guardó atorga a la seua trajectòria artística i professional.

José Antonio Ontalba Ruipérez
Director del DCADHA