Exposició Delve

Del 12 de setembre al 10 d’octubre de 2024. Sala Josep Renau. Facultat de Belles Arts
Comissariat: Lucía Imaz King, Miriam del Saz, Laura Silvestre García i Miguel Ángel Herrero-Cortell

L’espai, en la forma en què el concebem, és un mètode per a organitzar el món i pensar-lo com el “real”. No es tracta d’un contenidor en el qual habitem; està fet per a i pels humans. Per tant, l’abordatge de la seua distribució es torna un acte polític.

Qüestionar la nostra relació entre el ‘local’ i el ‘global’ donant prioritat a una política d’amistats artístiques translocals, és el plantejament conceptual de l’exposició que proposem el grup de sis artistes internacionals de*Delve.

Activant el fantàstic cerquem endinsar-nos (Delve) en allò que és difícil d’experimentar en la realitat, encara que això no implique proporcionar un marc en el qual “el fantàstic” puga aparèixer. En canvi, proposem l’espai en si mateix com el fantàstic (Patricia García, 2005, p.2), i així repensem la sala d’exhibició. Els “espais” que creguen les nostres obres no apunten a localismes o a diferències regionals en els diversos entorns als quals anomenem “llar”, sinó que prenem com a referència l’espai virtual de la cultura NET, els viatges aeris i el constant flux migratori dels entorns digitals.

Delve és una col·laboració entre la Universitat de Brighton i la Facultat de Belles arts de la Universitat Politècnica de València

Horaris d’obertura de l’exposició: de dilluns a divendres de 12.00 a 14.00 i de 17.00 a 19.00.

En la inauguració, comptem amb la presència a València dels artistes: Helena Goldwater, Mia Taylor, Lucía Imaz King, Javier Olivera y Pak-Keung Wan.

A més, els artistes realitzaran dues sessions de xarrades-col·loquis on ens parlaran de les seues obres i el seu projecte d’exposició.

València, 09 de setembre de 2024