DIBUIX: COS I PSIQUE

EXPOSICIÓ EN ESPAI [VITRINA]. Des del 4 fins el 16 de maig. Hall de BA.

“Dibuix: Cos i psique”, és una exposició de dibuixos d'autorretrats que explora la salut mental des d'el costat emocional.

Una selecció d'onze alumnes de les assignatures Dibuix: llenguatge i tècniques, i Tècniques i materials del dibuix i l'obra gràfica, ofereixen una visió íntima i personal entorn del tema, buscant expressar-se lliurement.

Davant la proposta d'elaboració del seu autoretrat a través del dibuix, els autors s'allunyen de la representació objectiva del seu cos, que es concretaria en el visible, en el formal o en l'aparença externa, per a reflexionar sobre assumptes de la psique i emocionals que els afecten. És cert que cada obra determina una individualitat, no obstant això, cadascuna d'aquestes individualitats recullen un sentir col·lectiu.

Els dibuixos estan acompanyats de frases escrites. Són les meditacions que aquests artistes emergents es formulen en abordar el projecte.

L'objectiu de l'exposició, a més de mostrar els resultats dels alumnes, i creativitat de les tècniques gràfiques, apel·la a promoure un diàleg sincer i obert sobre la salut mental entre els joves. Segons els alumnes, els seus treballs tenen el propòsit de desestigmatizar les converses sobre la salut mental i potenciar una major comprensió i empatia cap a aquells joves que es troben en aqueixa situació.

Les obres són de gran format, un metre per setanta centímetres, i estan realitzades amb diverses tècniques i materials propis del dibuix utilitzant el paper com a suport.

Participen:Arantza Lucía Alejos, Ainhoa Bonet Marin, Xavier Camps Máñez, Mar Cases López, Leo Esteve Granero, Mario Izquierdo Pujante, Sali Jokhadze, Jose Ortiz Miguel, Axel Romero López, Nuria Sánchez Serrano y Ángel Torres Ibáñez. Comisariada por Victoria Esgueva.

"Dibuix: Cos i psique" estarà exposada des del 4 al 16 de maig en el ESPAI VITRINA de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València.

Victoria Esgueva López

Profesora del Departament de Dibuix